Köpvillkor

Kundinformation:

Det är köparens ansvar att se till att den adress som anges vid beställningstillfället är korrekt. Kunder under 18 år behöver föräldrarnas godkännande. Beställning i annan persons namn utan dennes medgivande kommer att rapporteras till polisen.

Priset vid beställningstillfället gäller även vid fakturering. Priset som gäller visas på produktsidorna , även om några avtal med kunden finns skall "offert" funktionen som finns i kassan i vår nätbutik användas. Om en produkt saknar pris, skall kunden begära en offert för produkten i fråga. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser som kan felaktigt publicerats. Det kan finnas ytterligare kostnader i form av importtullar och skatter eller liknande som ligger utanför vår kontroll. I sådana fall skall dessa avgifter betalas av kunden.

Ej korrekt Information

Vi tar inget ansvar för fel i informationen och specifikationerna för alla befintliga produkter på vår hemsida. Vi kan inte heller garantera att bilderna speglar produktens exakta utseende.

Normal Frakt

Normal leveranstid är 1-3 dagar, men med högt orderflöde kan vissa leveranser fördröjas. Är någon av de varor du har beställt slut kommer vi att meddela dig så snart som möjligt, och ge dig en indikation på leveranstiden. Vi kommer att meddela kunden (via e-post) om sådana situationer uppstår. Om du som kund anser att leveransen dröjer så länge att du vill avbryta den aktuella ordern, är det ditt ansvar att meddela oss innan leveransen enligt våra försäljningsvillkor . Delleverans av ordern kan vara möjligt enligt överenskommelse (extra fraktkostnader kan tas ut av kunden).OBS: Om en order ska avbrytas, sker detta via e-post till oss på info@xtz.se. En bekräftelse på din avbokning kommer att skickas till din e-post. Var mycket noga med att du får denna bekräftelse inom ett dygn (vardagar), annars finns det en risk att din beställning inte avbryts.

Om en produkt är skadad under transporten måste detta anmälas till transportören vid mottagandet. Dold skada ska anmälas till transportören inom 7 dagar.

Olösta Paket

Du samtycker till att signa för varor som beställts. Om din beställning inte är hämtad i tid blir det en retur till oss på XTZ, och du kommer att debiteras för fraktavgifter både till och från dig samt en expeditionsavgift på 200 SEK (inklusive moms).

Ändring av order

Innan ditt paket är skickat kan du ändra din beställning utan extra kostnad (förutom skillnaden i pris mellan varorna). Detta gäller inte om objektet är en specialbeställning . Priset i samband med en ändring av ordern är det aktuella priset vid tidpunkten för förändringen.

Annullering av order
Du kan avboka en order utan kostnad tills ordern skickats från oss, även för försenade leveranser, men inte om beställningen är en specialbeställning. Har du betalat i förväg, får du pengarna tillbaka inom 20 dagar vid anullering.
Returer och Återbetalning

Som en enskild konsument, enligt distansavtalslagen har du rätt att ångra ett köp inom 14 kalenderdagar (men inte mindre än 7 arbetsdagar) efter mottagandet. För att begära återbetalning enligt distansavtalslagen, måste du kontakta oss. Om du bor i ett av följande länder: USA, Storbritannien, Sverige, Danmark, Finland, Tyskland, Kina, Hong Kong, Kanada, Alaska, Syd- och Centralamerika , Indonesien, Ryssland, Australien och Afrika kan vi erbjuda Buy & Try. Buy & Try erbjuder 30 dagar demo i din hemmiljö. För villkor, följ länken Buy & Try Page. 

Alla fraktkostnader, till och från dig, är på din bekostnad enligt distansavtalslagen 18. Observera att "fraktfritt" produkter har fraktkostnader som ingår i deras totala pris. Detta är självklart inte giltig om vi skickat dig ett objekt som inte kunden beställt.

"Om du har köpt en vara, är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du har rätt att göra sådana ingrepp i produkten som är nödvändigt för att observera produkten. Naturligtvis bör du vara försiktig att du inte gör en mer omfattande esamination än nödvändigt. Om varan skadas eller förloras på grund av att du varit vårdslös förlorar du rätten till ordning anullering."

Produkten måste returneras i ursprungligt skick och i sin originalförpackning. Annars debiterar vi kunden för kostnader XTZ har för att återställa produkten. (Tips: Var noga med att inte försegla din avkastning med hjälp av tejp, eftersom det förstör kartonger, och gör det svårare för XTZ att återställa produkten).

Kunder utanför EU

Tullavgifter kommer inte att återbetalas till kunden om kunden vill returnera produkten.

Garantier
Vi följer de svenska leverantörernas garantivillkor.
Högtalarelement och kabinetter har 5 års garanti och elektronik har 2 års garanti. Spara alltid faktura / kvitto, som ska presenteras för garantiåtaganden. Vid problem kontakta oss först via e-post eller telefon. Fraktkostnader betalas av oss. Om en produkt returneras och inget fel hittas av servicestället måste kunden betala undersökningen (vanligen ca 550-750 kr).
Frakt Klagomål

Synliga skador på godset vid mottagandet ska returneras direkt till transportföretaget. Andra skador ska rapporteras till transportföretaget inom sju dagar. Saknade varor, felaktigt skickade varor eller andra frågor som inte rör fraktbolaget rapporteras inom en rimlig tid.

Promotions and Offers

The products we list in the "campaign" or "offer" sections applie as long as supplies last. If we delete a campaign or offer on the home page, but products are still in stock, you will be able to find them in their normal product categories in our menu tree.

In cases of disputes

In case of a dispute we follow the recommendations of the National Board for Consumer Complaints.

Force Majeure

In the event of war, natural disaster, industrial action in the labor market, government decisions, failed deliveries from subcontractors, costly events, and comparable events beyond our control which could not reasonably have been foreseen, XTZ is released from its obligations to fulfill these conditions.